Usein kysyttyä

Miksi elokuvalippujen hinnat nousivat vuoden 2025 alussa?
Pääsylippujen arvonlisäverokanta nousi, joten jouduimme valitettavasti nostamaan myös lippujen hintoja.

Miksi elokuvien esitysajat ilmoitetaan vain viikoksi kerrallaan?
Elokuvat vuokrataan elokuvateattereille viikoksi kerrallaan (elokuvaviikko alkaa perjantaina ja päättyy seuraavana torstaina). Elokuvien ja esitysaikojen valintaan vaikuttaa hyvin moni asia: ensi-iltaan tulevat elokuvat, aiemmin esityksessä olleiden elokuvien suosio, yleisötoiveet, ym. Kokoamme ohjelmiston maanantaisin ja tällöin aikataulua rakentaessa selviää, mitä elokuvia mahtuu mukaan. Tässä vaiheessa usein selviää, saadaanko esimerkiksi jostain jo useita viikkoja esityksessä olleesta elokuvasta vielä järjestettyä toivottu lisänäytös. Elokuvia pidetään ohjelmistossa niin kauan kuin niille on kysyntää ja vapaita esitysaikoja uusien elokuvien rinnalla. Tämän vuoksi on hyvin vaikeaa arvioida tarkalleen, milloin kukin elokuva poistuu ohjelmistostamme.

Voinko toivoa Kino Hirveen elokuvia?
Toiveet ovat ilman muuta tervetulleita! Henkilökunta ottaa toiveita vastaan suullisesti tai voit lähettää sähköpostia kinohirvi (at) kinohirvi.fi. Teatterilevitykseen tulevia elokuvia voi selailla ositteessa nytleffaan.fi. Pyrimme toteuttamaan leffatoiveita mahdollisuuksien mukaan. Kaikkia elokuvia emme kuitenkaan valitettavasti ohjelmistoomme saa mahtumaan. Vanhempia, jo teatterilevityksestä poistuneita elokuvia, voi toivoa elokuvakerho Kino Hopeahirven ohjelmistoon.

Miksi Kino Hirvessä ei ole paikkalippuja?
Olemme luopuneet paikkojen valinnasta lipun varauksen ja oston yhteydessä lipunmyynnin sujuvoittamiseksi. Haluamme, että kassalla asiointi sujuu joutuisasti ja elokuvat pääsevät alkamaan ajoissa. Voit varata paikan haluamaasi näytökseen nettisivuillamme, jolloin varmistat mahtumisesti näytökseen, mutta tällöinkin istumapaikan valinta tapahtuu saliin saapuessa. Tulethan lunastamaan varauksesi viimeistään 15 minuuttia ennen elokuvan alkua.

Saako elokuviin tuoda omia eväitä?
Omat eväät ovat sallittuja. Huomioitahan kuitenkin, että lämpimiä tai muuten voimakkaasti tuoksuvia tai sotkevia ruokia sekä alkoholijuomia ei teatteriin saa tuoda. Huomioithan muut ihmiset syödessäsi.

Meillä on myynnissä popcornia sekä hyvä valikoima karkkeja, sipsejä ja juomia. Pyrimme myös pitämään hinnat kohtuullisina. Fiksu vaihtoehto on ostaa leffaherkut teatterilta paikan päältä!

Voiko Kino Hirveen ostaa lahjalipun tai sarjalipun?
Kyllä! Lisätietoja lahja- ja sarjalipuistamme löytyy Info-osiosta. Sarjalipun voit ostaa myös ePassilla tai Smartumilla. Sarjalippu on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöösi. Kaikki lahja- ja sarjaliput ovat voimassa vuoden ostopäivästä ja ne käyvät kaikkiin näytöksiimme.

Voiko lippuja ostaa netin kautta?
Valitettavasti nettikauppaa meillä ei ole. Lipunmyynti teatterilla on avoinna puoli tuntia ensimmäisestä näytöksestä aina viimeisen näytöksen loppuun. Ovi voi olla lukossa näytösten aikana, mutta soita ovikelloa niin tulemme avaamaan. Tarkista päivän näytösajat etusivulta. Kino Hirven lahjalippuja voi ostaa myös Mäntän Bio Säteestä.

Saanko kuvata teatterissa?
Elokuvan aikana kaikenlainen kuvan ja äänen tallennus on ehdottomasti kiellettyä. Puhelimen käyttö elokuvan aikana on myös kiellettyä, jotta kaikille voidaan taata häiriötön elokuvakokemus. Pidäthän siis puhelimen äänettömällä taskussa tai laukussa koko elokuvan ajan. Ennen ja jälkeen elokuvan on sallittua ottaa kuvia, mutta huomioithan muut ihmiset.